UNKNOWN.
Home About Stuffs Twitter Instagram Kata aku Follow Dash

le'Rose

“If people refuse to look at you in a new light and they can only see you for what you were, only see you for the mistakes you've made, if they don't realize that you are not your mistakes, then they have to go.” ― Steve Maraboli, Life, the Truth, and Being Free

History

Yeah . Back again .
SEMPENA DAH NAK RAYA
I bet this is the end ...
Goodluck 1997 !
Ramadhan Al - Mubarakah ! Puasa .
This journey does not ends here ...
Tired . Thats It .
Assalamualaikum , Hello and Annyeong ! H...
[ FREEBIES ] INFINITE - HOYA , WOOHYUN , MYUNGSOO ...
Danger Love by Nazirah Zulkifli
Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah. Re-designed by Diyana Ashari and thanks Wanaseoby and Nana Johari and google and weheartit.
Without Title .
Friday, August 31, 2012 • 11:53 AM • 0 comments





Assalamualaikum and Hello and Annyeong .

Hey , aku tahu dikala ini aku sepatutnya sudah tidur memaklumkan masa sudah pukul 12:48 dan aku duduk di bawah kegelapan dengan sedikit cahaya dan dalam keadaan yang mengantuk dan penat dan of course kenyang sebab baru sahaja menghabiskan Sundae Chocolate McDonald dan baru menyiapkan pembetulan Science dan tinggal paper 2 dan juga mengenai aku sekarang berada di Pulau Pinang dan bukan di rumah aku Johor ! HAHAHA . Ya Allah , cuba korang cuba cakap ayat ini tanpa henti dan dengan hanya satu pernafasan ? Boleh gila jadinya . Nasib baik ini hanya sekadar tulisan dan bukan ucapan yang dikeluarkan dari mulut dengan satu nafas dan akhirnya mereka tercungap - cungap . Aku dah cuba dan aku tak tercungap - cungap . Maybe sebab aku memang jenis orang yang cakap laju so it wont be any problem  ? Huh .



Ah , aku memang tak ada tajuk buat entry kali ini . Kalau boleh aku nak tulis je tajuk " ENTRY INI TAK ADA TAJUK SEBAB AKU BUKAN JENIS ORANG YANG PANDAI MEMBERIKAN TAJUK UNTUK SESEBUAH ENTERY , DUH ==' " Panjang gila kan ? Okey whatever . Aku just nak beritahu sekarang , aku berada di Pulau Pinang , like yes and really and yelah , ceq pi penang lah hoiii ! And i know what you guys will think for a PMR Candidates like me . " Kau sepatutnya duduk rumah belajar , bukan pergi penang bercuti " . Oit aku tak habis cerita lagilah . Ceq sekeluarga pi hantar abang ceq yang akan menyambung belajar sebagai first student di USM Pulau Pinang dan mengambil course in reka bentuk new media design and technology after 1 year break after his diploma . So ? Nak terus beri opinion negative ? Aku beritahu Yaya pasal ini and dia terus jadi Pensyarah course mana entah dan terus membebel menyatakan aku sepatutnya duduk di rumah dan segalanya dan aku pula cakap " Abang kesayang aku tu kot . Kalau aku tak boleh nak bye bye dia menangis aku nanti " dan sempat lagi aku cakap aku bawa satu beg buku dan itu FAKTA . THE END . First thing bila aku pergi sini is belajar loghat sini even tho aku dah tahu sedikit loghat depa semua  and the main objective is actually makan makanan penang ; nasi kandaq and also laksa penang . Walaupun aku dah banyak kali makan laksa penang but itu bukan air tangan orang real Penang , its differentlah .

Okey aku actually tak mahu cakap pasal journey aku disini sebab aku bukan berholiday tapi aku menghantar abang and actually korang boleh cakap aku macam backpacking except we got a lot of stuff in the car and we're using car . HAHAH . Not funny at all actually . So kelmarin hampir dah nak maghrib kitaorang bertolak dari Batu Pahat ke Bangi . To my pakcik's house at Kuala Kubu Baru . Then in the morn kitaorang pergi ke Pulau Penang and InsyaAllah tomorrow ke Kulim , Kedah . And Ahad baru balik ke Batu Pahat and i dont think so i will get the chance to go to Ain's open house sebab aku tak tahu pukul berapa aku sampai and i'm really sure that time aku akan penat sangat dan mungkin akan terus merebahkan badan diatas katil Queen aku yg sangat aku rindui bersama bantal busuk plus my selimut tebal aka comforter . Dan kemudian pada waktu malam aku akan tergesa - gesa menyiapkan kerja sekolah jika pada hari esok aku still tidak menyiapkan kerja sekolah dan mula saat minggu hadapan hari - hari aku akan dipenuhi dengan buku dan otak aku akan cuba mengakses setiap data - data buku pelajaran sn , sej , bi , bm , geo , pi , kh and maths dengan pantasnya kerana masa yang diberi untuk sampai pada hari PMR tidak cukup . Dan pada waktu petang pula aku akan menghabiskan masa aku belajar bersama Nadirah di rumah kami berdua bergilir - gilir sehingga pukul 6 lebih dan tiada masa untuk merehatkan badan tetapi akan aku cadangkan padanya HAHAH aku dah macam bercerita segala - galanya pula , okey so the point is aku nak cakap yang aku sangat takut untuk menghadapi PMR .



Helloooo , PMR is important too okey ? Ia menentukan aliran mana korang akan bawa untuk masa seterusnya dan ia juga macam korang punya rancangan - for - the - future lah . HAH , aku dah bercakap macam seorang ahli Sasterawan except aku tak baca sangat sejarah , puitis , puisi dan segala - segalanya . Bercakap pasal sasterawan , aku cakap kat Yaya yang aku nak jadi Mat Sastera . HAHA  Okey , thats really not my Dream of WHEN I BECOME AN ADULT WHAT I WANT TO BE , duhh , thatss so not me okey . I wanna be a chef and thats a fullstop . Aku tak rasa aku nak jadi Mat Sastera bila memikirkan tentang kalau nak jadi Mat Sastera perkara pertama kau kena puitis and bahasa baku bakis zaman kesultanan dan mempunya pengetahuan luas tentang puisi arab parsi or whatsoever . KOT ? Hahah . Or , banyakkan membaca walhal i'm not that kind of person . Yaya said " we read for fun " and i said sometimes that book boleh jadi fun bila kita faham and suka akan buku itu and mempunyai curiosity tahap maksima dan buka sekadar orang memberi pada kita untuk membaca . Thats me . Seriously , if i want to read and i really tottaly for sure want to read it , i will but kalau ada orang kasi kat aku suruh baca and i'm not even in to it , sorry . I'm not .

So aku ta sure lah . Maybe i wanna be a novelist . I mean a part timer novelist or just a writer yang menulis di blognya dan memikirkan tiada siapa akan membaca kisah kereknya dan tertawa sendirian kerana memikirkan kegilaannya dalam bidang menulis walaupun tidak berapa hebat mana lah penulisannya macam taik taik ayam pun ada dan bahasa keling menjadi ayat pertama untuk penulisannya . Sungguh tak klise ==' Oh God , aku dah jadi macam penulis novel si Nurul Syahida tu ! Ah , i wish to be like Hlovate . Or like my sister ? HAHA . Entah . No , i wish to be myself and i wish to be DIFFERENT and not NORMAL like others . DIFFERENT is UNIK what ? I dont care if people wanna call me Freak ,weirdo or etc but i still wanna be me that is different than others and not just a normal girl .  Okey , maybe ini lah last entry aku tulis panjang berjela macam ini sebelum PMR dan selepas PMR ? It will be more longer than this . Ah ! Aku cakap kat Yaya tadi yang aku nak masukkan ayat " ALWAYS BEING SO SARKASTIK " dalam kamus hidup aku walaupun aku tahu berdosa kot ? I mean , ayat sarkastik ini kan memang selalu menjengkelkan dan menyakitkan so ia berdosa lah ? But bukan i mean like all the time i always be a SARKASTIK PERSON . I also wanna be an Optimistik girl lah wei . Tak kan nak jadi jahat je , i really wanna turn to be a better girl . I mean a better Muslimah . So entah . Maybe perkataan SARKASTIK itu hanya akan ada sementara sahaja dalam kamus hidup dan kemudian digantikan dengan Optimistik or Pakastik or Magastik and anything yang endingnya ialah " stik " . DAGING STIK . HAHA .

Okey , so dahlah . Panjang pula aku membebel even aku tahu tak akan ada sesiapa yang ingin membacanya but who cares ? Sometimes blog boleh jadi tempat kita menjadi separuh tak waras separuh waras atau menjadi orang keling dan asalnya kau orang melayu ? So thats all .

Assalamualaikum and bye - bye .

P/S : I'm sorry for my bad tatabahasa , grammar , past or whatsoever or susunan ayat and like do i care what you guys think ? I'm the one writting and not you so what ? But anyway , sorry eh kalau korang baca dah jadi macam tambi bangladesh segala gaban ? tak bermaksud . 

I hate the fact when everytime i want to search INFINITE PHOTOS and the end the one who will come out ALOT is KIM MYUNGSOO . Even tho he is one of the member in INFINITE but if everytime you wanna search their photos and you hope the first picture is you bias and its not Myungsoo and you will sigh and said " Myungsoo sure have a lot of fans " and you will be grateful because your bias dont have a lot of fans but its still annoyed you because everytime you wanna search for INFINITE and hope its all of the member pictures but it turns out KIM MYUNGSOO conquered all of the one page . Oh God , its annoys . I WANT INFINITE ALL MEMBERS not just KIM MYUNGSOO representing INFINITE . HAHAHAHAHA :D - Diyana Ashari . 





|