UNKNOWN.
Home About Stuffs Twitter Instagram Kata aku Follow Dash

le'Rose

“If people refuse to look at you in a new light and they can only see you for what you were, only see you for the mistakes you've made, if they don't realize that you are not your mistakes, then they have to go.” ― Steve Maraboli, Life, the Truth, and Being Free

History

Gather
#puisibunga
Mungkin kau lupa.
Kau aku dalam buku
December Wishlist
His Love [Poem]
#Sayajual
Done
Review Buku : Awek Chuck Taylor - Nami Cob Nobbler
REVIEW BUKU : KELABU - NADIA KHAN
Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah. Re-designed by Diyana Ashari and thanks Wanaseoby and Nana Johari and google and weheartit.
Hana - 1
Tuesday, October 27, 2015 • 8:18 AM • 0 comments



This story is a bilingual which of course is in Malay and English . Its not a story, it's more to a diary of mine, the story is just a creation but the background for where the character studies and what program everyone take is based on my experience because of course, that is my source. The characters aren't official yet but lets meet the main characters: Me/Aku/Hana and the hero: Haikal . Mainstream eh nama? Who cares. If you wish to continue read this obviously bosan story, please continue to scroll . Hope you enjoy it .

Love,
D.

P/S: OBVIOUSLY there will be a lot of spelling mistakes/grammatical/vocabulary and such . Sorry!




Hana ; 1 - Introduction


Okay so here the story goes, do you believe in finding partner in Social Media? Cause I do and I don't. Basically I dont know. If you know that person from the social media and then you exchange numbers and you get to know each other more and more but you never meet that person , aren't you afraid that person behind the phones or the computers is not the one who you're looking for or not the one who you're in contact with or not the one who you're blindly fall in love with? Yes, you already heard his/her voice or you also already skype/facetime and you also have each other pictures. But how about the reality perspection? What if he/she is not the one? You want to break up with him/her? Wow. Its so easy for you to fall and back off in such amount of time after you bethrothed to each other to stay loyal forever and love each other . But human's heart change right? It is not possible to fell out of the love you create . I'm done babbling so there you go Hana's story .


Dan bermula lah bahasa melayu aku pula, (I did wrote this story will be in bilingual)

             Hana. Aku tak tahu nak explain dia macam mana. Nak kata cantik macam Emma Watson, jauh sekali dari bayangan watak yang ada dalam fikiran aku . Senang cerita, Hana is a plain young lady who wears hijab and trendy clothes (don't ask me to define that trendy meaning cause I don't know). Dengan mata coklat cairnya dan kening tebal idaman setiap gadis bersama bibir nipis. Hendak kata gemuk, tidak juga. With the average height of 167cm and weight 54KG, she's a M and sometimes L size sebab dia suka wear big clothes.

Hana juga salah seorang student di salah sebuah universiti dan mengambil program Culinary. Bukan pilihan pertama tetapi sudah rezekinya di situ, dilaluinya jalan rezeki yang diberi Tuhan.

         Seperti hari – hari biasa yang dilalui, sedang aku menunggu untuk lecturer masuk untuk kelas pukul 3 petang ini, aku scroll lah Samsung kepunyaan aku ini . Classmates yang lain juga begitu, di waktu begini tidak sepatutnya ada kelas yang dijalankan ! Ini waktu tidur jadi kenapa perlu aku ke kelas ?

Keluhan dilepaskan .

             Belajar, berjaya, gembirakan ibu bapa, dapat kerja dan jadi kaya . Okay set that in mind. Buat masa ni itu sahaja yang aku mampu fikirkan. Nampak sangat tiada life goals. Kalau ada life goals tapi hati dan minda melayang di awan tak boleh juga, kena solid tapi aku punya ni liquid. Aduh parah .

“Hana, oh Hana”

      Sedang aku mengelamun, Irina panggil. Irina, when you first see her your first impression will be like 'she's a social with a bitch and slut attitude' tapi yelah, first impression selalu salah kan? No, she's a very sweet girl.

Yo Rin, nak apa?”

Sekarang pukul berapa?”

Kau ni kat tangan dah pakai jam pun masih malas ke nak tengok?”

Aku kan ratu pemalas walaupun benda dekat, cepatlah beritahu pukul berapa!”

Eh minah ni, pukul 3:20 dah”

Okay, kalau Sir tak masuk kelas sampai pukul 3:30 kita bla ramai ramai”

             dan Helmi mula menyampuk perbualan kami;

“Haah lepastu bila keluar je Sir baru nak jalan macam model masuk kelas”

            dan Faris pula join sekali:

“Lepastu dia soal dengan nada poyonya 'kamu nak ke mana? Masuk kelas! Saya dah datang ni'”

          dan aku pula menjawab

“Ish ish ish memalukan”

“Eh korang ni, yelah tunggu sampai 3:45 kalau dia tak masuk juga aku terus cabut. Aku mengantuk ah tadi kelas kitchen !”

“Bukan kau sorang je lah rin, aku ni ha, waktu petang waktu tidur aku, bukan waktu untuk aku menghadap subject yang membosankan bersama lecturer yang tidak reti untuk menjadi seorang lecturer. Haprak tak faham!”

               Dan bermulalah keluhan setiap para pelajar mahasiswa dan siswi yang kepenatan setelah 5 jam berdiri di kelas kitchen . Lalu kemudian masing masing melakukan kerja masing masing dan aku pula mula lah scroll twitter .

'Eh comel pula mamat ni. Stalk jap' – Setelah 5 minit scroll twitter, hasil pencarian aku berjaya .

'Oh budak sini gak , course apa ni? Eh follow dulu lah. Jap, macam friendly sangat je dia ni, semua mentions perempuan. K whatever, dia comel dan aku bosan jadi aku follow!' lalu dalam pertarungan bercakap sendiri dan menggumal sambil jari tetap scroll untuk lihat profile lelaki itu, akhirnya butang biru follow itu ditekan .

“Rin....dah nak pukul 3:30...”

“Assalamualaikum semua”

“Damn sir ni . “

               Akhirnya berlalulah 2 jam sesi pembelajaran bersama Sir Irsyad. Sir ni bukan tak reti mengajar tapi bila mengajar selalu merepek merapu tak masuk dalam silibus, ni nanti test and finals aku nak jawab apa ni ?! Lantaklah, pandai pandai lah aku belajar sendiri. Ni Universiti dah bukan lagi sekolah dimana semua perlu disuap seperti bayi .

“Okay that's all for today, we will be having a test next week on chapter 1 until 6 . Class dismiss” dan dengan sepantas kilat Sir Irsyad keluar dari kelas walhal kami sedang bertungkus lumus memasukkan buku dan pensil box di dalam beg.

“Wei, Rin. Bangun. Kelas dah habis. Tidur je kau ni”

Tidak lupa juga, seperti biasa akan ada pelajar yang tidur waktu kelas Sir Irsyad dan salah seorangnya member rapat aku; Irina.

            “Wei Hana, Rin ! Nak makan tak? Dah pukul 5 ni. Lapar pula aku” Helmi muncul sekelip mata di sebelah. Budak ni kalau habis kelas je makan, tapi badan kurus je. Ha ni lagi satu aku nak complain, manusia yang nafsu makan macam orang badan size XXL tetapi maintain badan size S . Cilaka betul, apa dia pakai saka ke ?

Bahu Helmi terus dipaut oleh Faris. “A'ah wei, makan jom. Nanti tapayah lah malam nak dinner bagai. Makan petang ni je” Perutnya diusap tanda lapar. EFFORTS PEOPLE WE NEED EFFORTS TO PROVE HOW HUNGRY WE ARE ; and thats what Faris and Helmi is doing .

“Okay jap bagi aku pergi toilet dulu. Muka aku nampak sangat macam orang baru bangun tidur ni.”

“Dah dah jom. Korang tunggu, aku nak masuk toilet gak”

“Ladiesss” gumam Helmi perlahan.

“I HEARD THAT HELMI!”

“Of course it was meant to be heard”

“Babi lah kau”

“Dan ini lah melayu, apa apa pun salakan babi”

“Malas nak layan kau”

“Aku sayang kau juga Hana ! “

                 Dan apa benda selain touch up muka yang tidak segar dan membuang segala apa yang patut di toilet? Toilet Selfie of course.

“Rin, jom. Selfie kejap. “

              Keluar toilet, kami terus menuju ke Food Court Baiduri. Okay meh sini aku cerita, Kat sini ada banyak juga Food Courts. Nama yang diberikan berdasarkan kolej. Baiduri ni kolej lelaki, tetapi tak semestinya kolej lelaki food courts untuk lelaki sahaja kan? Ha, Baiduiri atau panggil Bai je memang popular dikalangan pelajar sini. Why? Cheap foods with a lot of amount. Nasi campur sebenarnya, kau cedok lah sendiri tapi worth it lah. Kalau dua kali pergi Baiduri habislah perbelanjaan RM10 sehari . Okay lah tu, ekonomi sekarang mana nak cari makanan murah . Nilai mata wang pun menurun. Tapi kat Bai ni ada macam macam gerai, kau pilihlah.

“Okay....here go our first mission impossible”

“Finding place”

                 Kadang aku rasa Helmi dan Faris ni twin sebab dua dua kalau boleh ada fikiran yang sama dan hampir banyak kali cakap sambung sambung like wth? But guys, this is what we called love in the air . Love friendship lah, kau jangan nak suruh kawan kawan aku buat dosa .

           “Mission impossible sangat, tu ha 12 o'clock , kosong. Cepat jalan!” malas betul aku layan bebudak dua orang acah James Bond ni, Mission Impossible haktuih. Aku lapar ni.

“Okay you boys jaga meja, kitorang beli makanan. Adios !” Lantas sahaja bag diletakkan terus tangan aku di paut oleh Irina. Nasib baik aku dah keluarkan purse awal awal, kenal sangat perangai si Irina ni .

“Kau ni Rin, tak ubah ubah perangai. “

“Lantaklah, aku lapar . Besides, they dont mind”

          Lalu aku memandang belakang, Helmi menunjukkan jari tengah dan aku ketawa. Setelah aku bayar semula dan itu ini terus aku jalan pergi ke meja. Helmi dan Faris sedang buat muka.

“Tak payah nak merajuk sangat, pergi beli sana”

“Kitorang lapar tau. 3 minutes of waiting is like 1 year of not eating !”

“Ha kalau baru 3 minit tak dapat makan kau bayangkan lah kat Palestin sana...”

“Faris dia dah mula dah cepat cepat bangun kalau tak lepasni aku kena pergi PI karang”

                     Aku ketawa kecil melihat gelagat mereka berdua. Tertanya tanya juga macam mana kami boleh redah 3 semester bersama. Dari pengenalan pertama sehingga sekarang, ah sudah banyak pula mahu aku cerita nanti .

Sementara menunggu, phone di poket seluar dikeluarkan dan laju sahaja aku melihat notification. @mhaikal follows you on Twitter . 'Eh budak tadi. Wohoo dia followback' . Dan kemudian aku biarkan sahaja notification itu dan terus scroll twitter melihat keyboard warrior meng-tweet tweets masing masing . Aku juga tidak ketinggalan, gambar yang di ambil tadi aku terus sahaja post di twitter bersama ayat 'Mainstream – Toilet Selfie with @rinnirina'

“No phones allow during eating girls !”

                Terkejut aku apabila disergah sebegitu. Akhirnya Faris dan Helmi sudah kembali. Itulah rutin kami, masing masing akan tunggu masing masing. Kata Faris yang menjadi YB upacara ini 'Baru seronok makan sama sama' . Entah lah. Tapi aku kadang kadang bila dah terlampau lapar, aku teruskan sahaja suapan aku .

             Kami berbual seperti biasa, normal lah waktu makan mesti nak borak sana sini walaupun kami sentiasa bersama. Ada sahaja cerita yang hendak di cerita. Dan aku juga seperti biasa – kebanyakan masa hanya dengar dan ketawa dan menyampuk sikit sikit . Aku jenis yang kalau waktu makan lebih seronok focus pada makanan.

        Lantang selesai pemakanan aku terus meletakkan pinggan di baldi yang tersedia dan basuh tangan . Lalu terus duduk ke tempat tadi . Ha! Siapa kata bila dah settle makan terus blah? Not us. Lagipun waktu petang sebegini food court tidak ramai dengan para pelajar, jadi kami suka melepak sebelum masing masing pulang ke kolej .
Sedang aku berborak sakan tiba tiba notification masuk .

@hanahirzan Eh study uitm juga ke ?
@mhaikal Hahaha yes . Why?
@hanahirzan Samalah ! I study kat situ juga. You amik course apa?
@mhaikal Oh really? Haha I amik culinary. And you?
@hanahirzan Yeay dapat kawan dapat kasi makanan ! Haha I amik mechanical. Eh you kata mana eh skrg ni? I macam perasan u
@mhaikal Eh terus dah cakap I kawan. Bab makanan je semua laju lol. Haha yeke? Baru mention terus nampak.I kat baiduri
@hanahirzan Yeke?! Eh you meja depan I lah .

                Dengan rasa terkejut aku terus pandang ke hadapan. Haikal yang baru sahaja mention tadi melambai ke arah aku dan tersenyum kegembiraan. Aku juga membalas lambaian tersebut dan senyum simpul.

Malu .

             Ini memang out of logic ni, baru sahaja mention terus dah boleh berjumpa? Dunia mana aku tinggal ni. Tapi yelah kan, we study at the same place, normal lah kan kalau tetiba dah boleh jumpa. Yeke? Or is it.......

No its not. Hana, get a grip. Even though kau susah nak jatuh cinta dan suka orang, this is not love at first sight .

           But again, can it happens? This is too cliché for my own story life.

'beep'

@hanahirzan You terkejut sangat kepe yang terus kaku tu? Haha btw nice to meet you Hana. Glad that I can already see you in person. Hope to get foods from you later !


And from that mention, everything start to change .


A heart gonna break or maybe there will be a plot twist in it? I guess this is the first chapter to my love life .



To be continue





|