UNKNOWN.
Home About Stuffs Twitter Instagram Kata aku Follow Dash

le'Rose

“If people refuse to look at you in a new light and they can only see you for what you were, only see you for the mistakes you've made, if they don't realize that you are not your mistakes, then they have to go.” ― Steve Maraboli, Life, the Truth, and Being Free

History

REVIEW BUKU : KELABU - NADIA KHAN
*ketawa mersik*
Kata - kata aku lah .
Itu? Atau ini ?
Hai.
Memori. (Short Story) - Nana & Jue .
Fynn Jamal is such an Inspired.
Jealous.
Beautiful.
Segmen Jom Pilih Hadiah
Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah. Re-designed by Diyana Ashari and thanks Wanaseoby and Nana Johari and google and weheartit.
Review Buku : Awek Chuck Taylor - Nami Cob Nobbler
Monday, October 14, 2013 • 10:14 PM • 0 comments






Tajuk: Awek Chuck Taylor
Penulis: Nami Cob Nobbler
Publisher: Lejen Press
Duration read: 1 Day
Pages: 309

“ True love is a love with no reason at all “

Buku Awek Chuck Taylor ni buku second underground yang aku ada after Ilusaniti. Dah lama dah gak actually aku baca buku ni so aku samar sama sikit tengtang buku ni. Tapi anyway, aku tetap nak review buku ni sebab buku best.

AMARAN: Buku ni agak, Athens? (betulkah ayat aku tu?) Kalau korang tak kuat iman, maybe boleh aje korang terjerumus dengan buku ni sebab buku ni macam orang yang berfikiran sains its not really an Islamic story I mean based dia lah even watak wataknya ialah Islam. So be careful. Jangan terlalu kena rasuk. HAHA

My review;
Okey watak utamanya ialah Hafiz. Samada Hafiz ni lelaki kacak atau tidak, tidak ternyata disitu(atau aku dah lupa) tapi yang pasti aku rasa tidak. Hafiz is just like a normal guy yang nak awek disisinya dan yang setia jenis orangnya dan juga bangang tahap gaban bila dengan satu awek dia ni. Nak kata dia playboy, tak lah. Dia sebenarnya budak U tapi probs so dia kena kick out dan dia amik form 6. 

Kisahnya cerita ni mostly pasal si Hafiz mencari aweks lah. Mula mula Hafiz nak try ayat Sheila. Classmates yang duduk depan dia. Tapi lepas tu dia kenal Mira, awek hipster anarkis. Dan pada masa yang sama dia couple dengan Fadilah, awek yang kuat cemburu(aku tang baca bab pasal fadilah ni rasa macam nak tumbuk je) Dan dorang couple. Banyak ups and down nya. After that dia couple dengan mira. Lepas mira dia couple dengan bella, awek kikis duit. Dalam pada yang sama dia adik angkat bernama Azrina dan dia jatuh cinta dengan adik kepada mira, iaitu Nana. Dan kawan baik dia iaitu aiman , abang kepada Mira dan Nana.
Haha keliru kan? Samalah. Hafiz ni lama gak lah dengan si Mira tapi lepastu Mira pindah, masa pindah Hafiz pula masuk Uni, kat situ dah mula lah retak, kawan si Hafiz aku tak ingan nama nak tackle si Nana tapi couple dengan Mira (kat sini dah mula complicated dia) dan seterusnya.
Ending dia, sedih. That’s all. Ending dia sedih.

“Oh, you know what Hafiz, when a woman says to a man that she want to be your friend, she is just saying that she wants to be a friend. For a guy, however, mostly that I’ve met, they tried to hunt down the chicks, got bang, scores and leave”- Mira

“ You cannot change the world alone. Alone means its all about you, not them.”

Sebab manusia memang ada satu naluri – fear of knowing nothing

Aku memang tak tahu nak cakap apa pasal buku ni, tapi seriously buku ini gempak. Boleh beli buku ni kedai buku berdekatan atau di online book shop lejen press atau buku fixi.

Adios.



|