UNKNOWN.
Home About Stuffs Twitter Instagram Kata aku Follow Dash

le'Rose

“If people refuse to look at you in a new light and they can only see you for what you were, only see you for the mistakes you've made, if they don't realize that you are not your mistakes, then they have to go.” ― Steve Maraboli, Life, the Truth, and Being Free

History

*ketawa mersik*
Kata - kata aku lah .
Itu? Atau ini ?
Hai.
Memori. (Short Story) - Nana & Jue .
Fynn Jamal is such an Inspired.
Jealous.
Beautiful.
Segmen Jom Pilih Hadiah
Aku minta maaf.
Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah. Re-designed by Diyana Ashari and thanks Wanaseoby and Nana Johari and google and weheartit.
REVIEW BUKU : KELABU - NADIA KHAN
Sunday, October 13, 2013 • 5:44 AM • 0 comments




 
Tajuk : KELABU

Penulis : Nadia Khan

Publisher : Buku Fixi

Muka surat : 456 m/s

Duration read : 1 day


Ini first time aku buat review buka so aku tak tahu nak macam mana. Aku buat ajelah style aku ye.

Buku KELABU ni aku mula dapat tahu dari unnie Nana Johari punya review. Tapi tak sejurus tu lah aku beli. Nak beli dah lama tapi wang tiada. Dekat online harganya mahal sampailah Jelaja Lejen Fixi mai datang Batu Pahat, memang aku pi belilah.

Introduction;
Of courselah dia akan perkenalkan siapa watak utama dia kan? Watak utama dia namanya Amir. A freelance photographer and a rich guy but not an arrogant rich guy lah and also, a Casanova. Mula mula cerita, dia kisah kan cerita dia dengan Jun. Tentang perbulalan deal dia dengan Jun. Dan kemudian dia mula perkenalkan watak watak dia satu persatu, Shah, Maya and yeah Jun plus Su.

“ Bukan bodoh. Sentimental. Sentimental ni ada masanya bagus, ada masanya tak. Bila kita terlalu berpegang pada masa lampau, kita lupa yang sebenarnya kita boleh bergerak ke depan. Kita lupa yang kita masih belum terlambat untuk kita piih jalan lain”

 Surprise;

Tang surprise ni aku memang lah lemah. Masa baca part surprise tu aku dah “What? What happen? Bendalah ni?” Gila aku konfius time tu. Aku dah macam “AMIR IS NOT WHAT I THOUGHT?!” . After what he had done, rasa macam tak percaya je. Mulalah drama datang pasal surpise ni one by one. Aku sebagai pembaca nak develop(betul ke?) pun rasa macam susah je. Seba tak faham.

Climax;

Aku actually tak tahu tang mana climax dia sebab aku baca berhenti henti. Tapi aku rasa climax dia bab everything seems like not what Amir want to be. Disaster happen. Yeah, disaster happen.Tapi memang tang climax disaster yang happen kan? Dah namanya pun climax. Aku baca pun rasa macam nak campak je jauh jauh buku ni , eh tak aku rasa macam nak ada dengan Amir kata kat dia “Those people are useless, you have me Amir, I can make u happy” haha gila jiwang. Tapi seghius(or not).

Ending;

Like what I had read on Unnie Nana’s review, ending dia macam fshjdkh&$#%&* (put curse words in here). Aku dah macam “ITU AJE?” Serious, aku ketawa sorang sorang. Walau banyak mana aku dah baca buku fixi’s punya production, aku tetap tak pernah suka how does it end. So you can say ending dia agak menyedihkan lah. Well bukan maksud aku sedih kau leleh tapi sedih sebab benda tu macam tergantung. Know what I mean? Ah! Kalau kau dah biasa baca buku Fixi kau akan faham.

 

Kay aku tak reti nak buat review pyramid ni. Masa Puan Norizan ajar aku last year pasal tang ni pun aku dah kelaut. Mungkin mata pandang cikgu tapi hati kat dunia lagi satu. Roh aku tengah berterbangan time tu, senang cerita aku tidur mata terbuka. Ke aku tak tidur just aku tak focus? Entahlah. Aku tak nak lah bocorkan banyak banyak atau pun bagi hint kat korang sebab aku ni jenis yang tak suka bila aku belum baca or tengok sesuatu cerita itu then orang lain akan beritahu what in it. Tak surprise lah babe. Kalau ye pun buku tu bosan, itu cabaran kita sebagai pembeli dan pembaca. Kau baca synopsis, huish best tapi bila baca isi rasa macam nak koyak koyak, cabaran tu babe sabra ah. Life tanpa ada cabaran is no fun. Sama juga time nak beli buku. Ini ke itu ? Tapi yelah, kita sendiri yang kena cabar baca and then buat resolution yang sepatutnya.

Ha dah ! Aku dah lalut. So kalau belum baca, silalah baca. Boleh beli di mana mana book store except Popular cause Popular are too idiot to take Fixi books into their store department. Ataupun boleh beli online di bukufixi.com.my . Enjoy!

 

“Sepet itu menawan”
“ Pelik betul dunia ni, orang – orang yang tak cantik, bersungguh – sungguh nak jadi model, nak bergaya depan camera. Orang yang cantik, camera shy pula “
“Life is all about taking risk. It works on a trial and basis error. You don’t know yet what your future looks alike. So what you can do is make the best out of the best out of what you have now”

Adios.



|